Już wkrótce mieszkańcy Kołobrzegu będą mogli skorzystać z bezpłatnych badań znamion skórnych w ramach ogólnopolskiej kampanii profilaktyczno-edukacyjnej "UVaga - wyprzedź czerniaka!". Mobilny punkt badań pojawi się 25 lipca, przy ul. Morskiej w godzinach 11.00 - 16.00.
Akcja organizowana jest przez Fundację Sensoria w ramach kampanii RAKOOBRONA. W tym roku, już po raz jedenasty, specjaliści odwiedzą 16 miast w całej Polsce - po jednym z każdego województwa. Do działań po raz pierwszy dołączyła również Fundacja Topestetic, wspierająca inicjatywy edukacyjne i prozdrowotne.
Głównym celem projektu jest profilaktyka czerniaka - nowotworu skóry, którego wczesne wykrycie daje niemal 100% szans na wyleczenie. Podczas akcji mieszkańcy lub turyści będą mogli bezboleśnie i bez skierowania skonsultować znamiona ze specjalistami - dermatologami, onkologami i kosmetologami ze sklepu internetowego Topestetic. Wcześniejsze zapisy nie są wymagane - wystarczy ustawić się w kolejce do mobilnego punktu.
Każdy uczestnik otrzyma dodatkowo pakiet edukacyjny, gadżety, krem z filtrem SPF oraz pamiątkową pocztówkę z ilustracją autorstwa Poli Augustynowicz, poznańskiej artystki. Ambasadorką akcji jest aktorka Magdalena Różczka, która podkreśla: - Nagłaśniamy akcję, by jak najwięcej osób skorzystało z bezpłatnych badań. Odwiedzimy 16 miast, by zachęcać do corocznych kontroli u dermatologa i codziennego stosowania kremów z filtrem. Troska o siebie zaczyna się od wiedzy i dobrych nawyków - dlatego wspieram projekt "UVaga" całym sercem.
Z kolei prezes Fundacji Topestetic Konrad Kordyszewski dodaje: - Z dumą dołączyliśmy do projektu "UVaga" i mamy nadzieję, że wspólnie dotrzemy do tysięcy Polaków. Chcemy uświadamiać, że skuteczny krem przeciwsłoneczny to przede wszystkim taki, który stosujemy regularnie. Nasze przesłanie to: badaj się i chroń skórę przed słońcem.
Więcej informacji o projekcie i pełna trasa dostępne są na stronie: www.wyprzedzczerniaka.pl oraz w mediach społecznościowych kampanii.