Informujemy, że od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie (tzw. 300+) w ramach programu Dobry Start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość. ZUS wypłaci świadczenie na konto bankowe wskazane we wniosku (wypłata świadczenia w formie gotówkowej nie będzie możliwa).
Oznacza to, że Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej nie będzie realizował tego zadania. Wszelkie pytania dotyczące zasad przyznawania świadczenia oraz składania wniosków należy kierować do ZUS.
Aktualnych informacji na temat świadczenia „Dobry start” należy szukać na stronach:
Jednocześnie informujemy, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaprasza do swojej placówki w Kołobrzegu ul. Łopuskiego 21 osoby, które nie posiadają profilu na Platformie Usług Elektronicznych na spotkanie z ekspertem ZUS, który założy takie konto (codzienne w godzinach 8:00-15:00|poniedziałek 08:00-18:00).
Profil PUE ZUS można również założyć samodzielnie przez stronę Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
22 290 22 02 Infolinia w sprawie świadczenia z programu Dobry Start