Prezydent Miasta Kołobrzeg informuje, że w związku z trwającą pandemią Covid-19 decyzje wymiarowe dotyczące podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego mieszkańcom, w tym roku doręczane będą nie przez pracowników urzędu ale przez Pocztę Polską.
Wydział Podatków i Opłat Urzędu Miasta Kołobrzeg rozpoczął w dniu 5 lutego wymiar podatków lokalnych. Wydanych zostanie ok 25 tysięcy decyzji. Doręczanie decyzji potrwa do połowy marca br.
Poniżej przypominamy najważniejsze informacje dotyczące podatków lokalnych na 2021 rok:
- Na terenie Gminy Miasto Kołobrzeg nie będzie pobierana opłata od posiadania psów - na podstawie uchwały Nr XLVI/696/18 Rady Miasta Kołobrzeg z dnia 27 września 2018 r. w sprawie uchylenia uchwały w sprawie opłaty od posiadania psów,
- W roku 2021 r. obowiązują stawki podatku od nieruchomości zgodnie z uchwałą Nr XV/195/19 Rady Miasta Kołobrzeg z dnia 5 listopada 2019 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie Miasta Kołobrzeg - stawki na 2021 nie zostały zmienione,
- Kwota podatku do 100 zł płatna jest jednorazowo w terminie I raty tj. 15.03. Powyższej 100 zł płatna jest w 4 ratach: 15.03, 15.05, 15.09 i 15.11.,
- Zgodnie z art. 210 § 1a Ordynacji podatkowej – decyzje w sprawie ustalenia zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości, rolnym, leśnym, w tym w formie zobowiązania łącznego ( podatek od nieruchomości + rolny) dla osób fizycznych sporządzone z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego nie wymagają własnoręcznego podpisu osoby upoważnianej do jej wydania.
- Podatek od nieruchomości osoby fizyczne wpłacają na indywidualne konto bankowe określone w decyzji wymiarowej!
Dziękujemy za terminowe regulowanie podatków lokalnych oraz innych należności wobec Gminy Miasto Kołobrzeg