Dyrektora Regionalnego Centrum Kultury w Kołobrzegu im. Zbigniewa Herberta o naborze na stanowisko kierownicze: kierownik działu animacji kultury.
NAZWA I ADRES JEDNOSTKI - Regionalne Centrum Kultury w Kołobrzegu im. Zbigniewa Herberta, ul. Solna 1, 78-100 Kołobrzeg
NAZWA STANOWISKA PRACY - kierownik działu animacji kultury
RODZAJ UMOWY: umowa o pracę
WYMIAR CZASU PRACY: pełny etat
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie: preferowane wyższe kierunkowe – humanistyczne, manager kultury
- staż pracy: minimum 5 lat, w tym 3 lata na stanowisku kierowniczym
- umiejętności: obsługa komputera w zakresie: pakiet biurowy Microsoft Office
- znajomość przepisów prawnych: ustawa o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej
Wymagania dodatkowe:
- preferowane doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku
- preferowane doświadczenie w pracy w samorządzie terytorialnym
- preferowana znajomość języka angielskiego lub/i niemieckiego
- umiejętność zarządzania budżetem, umiejętność kierowania kapitałem ludzkim, umiejętność planowania i organizacji,
- dobra organizacja pracy, odpowiedzialność, sprawne oraz dokładne wykonywanie powierzonych zadań
- wysoka samodzielność, systematyczność
- umiejętność pracy w zespole
- dyspozycyjność, kreatywność, komunikatywność
Zakres obowiązków:
Do zadań Kierownika Działu Animacji Kultury należy w szczególności:
- Kierowanie Działem Animacji Kultury
- Upowszechnianie kultury
- Diagnozowanie potrzeb i oczekiwań oraz ich zaspokajanie w zakresie edukacji kulturalnej i oferty kulturalnej
- Inspirowanie, wspieranie, współorganizowanie, opracowywanie projektów teatralnych, filmowych, muzycznych i społecznych w oparciu o kulturę oraz edukację kulturalną
- Współpraca z innymi instytucjami kultury, stowarzyszeniami, itp.
- Współorganizacja, koordynacja, realizacja imprez artystycznych, estradowych, plenerowych, okolicznościowych oraz festiwali
- Tworzenie projektów promujących regionalne dziedzictwo i oryginalne zjawiska kulturowe
- Podejmowanie działań służących aktywizacji kulturowej środowisk lokalnych
- Udzielanie pomocy instruktażowej i repertuarowej indywidualnym twórcom, grupom oraz zespołom artystycznym ARA
- Doskonalenie i popularyzowanie twórczości artystycznej, poetyckiej, folkloru i sztuki ludowej poprzez organizowanie festiwali, konkursów, przeglądów i turniejów
- Organizacja widowni, promocja i reklama realizowanych imprez Amatorskiego Ruchu Artystycznego
- Koordynacja działań ARA – w tym m.in. systematyczna i terminowa organizacja cyklicznych spotkań instruktorów, przedkładanie Dyrektorowi do zatwierdzenia propozycji programowych i projektów wypracowanych przez instruktorów, opracowywanie podziału zadań niezbędnych do realizacji zadań programowych, kontrolowanie prawidłowego przebiegu realizowanych zadań zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami,
- Współpraca i ustalanie z Działem Organizacji Imprez i Administracyjno-Gospodarczym zadań niezbędnych do realizacji wydarzeń kulturalnych,
- Koordynacja pracy zespołu instruktorskiego podczas przygotowania nowych projektów.
- Współtworzenie programu działalności RCK. Tworzenie i współtworzenie projektów w celu pozyskiwania środków pozabudżetowych na działalność kulturalną i edukację kulturalną.
- Współpraca z innymi instruktorami i pracownikami RCK.
- Systematyczne uzupełnianie dokumentacji imprez (scenariusz, rozliczenie, plakat, itp.).
- Pomoc merytoryczna i organizacyjna przy imprezach środowiskowych.
- Prowadzenie zajęć edukacyjnych dot. kultury mieszczańskiej, dziedzictwa kulturowego regionu.
- Realizacja imprez zgodnie z wytycznymi ustawy o imprezach masowych.
- Sporządzanie miesięcznych harmonogramów czasu pracy Działu Animacji.
- Współpraca z placówkami oświatowymi w realizacji edukacji kulturalnej i regionalnej.
- Prowadzenie stałej obserwacji zjawisk kulturowych w środowiskach lokalnych, w skali miasta i regionu.
- Współpraca z grupami twórczymi działającymi przy instytucjach, placówkach kultury i organizacjach oraz z indywidualnymi twórcami.
- Tworzenie pozytywnego wizerunku RCK i jego działań oraz nawiązywanie kontaktów ze środowiskami, które mogą wzmacniać ten wizerunek.
- Pozyskiwanie patronów poszczególnych wydarzeń kulturalnych.
- Przygotowywanie materiałów informacyjnych i promocyjnych.
- Pisanie projektów na dofinansowanie zadań statutowych.
- Negocjowanie i przygotowywanie zleceń i umów z usługodawcami zewnętrznymi, nadzór i kontrola nad ich prawidłową realizacją oraz ich rozliczanie w ramach posiadanych uprawnień, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora, właściwego Zastępcę, zgodnych z przepisami pracy i ustalonym w umowie rodzajem pracy.
Wymagane dokumenty aplikacyjne:
- C.V.
- List motywacyjny
- Kserokopia dokumentów poświadczających wykształcenie
- Kserokopia dokumentów poświadczających staż pracy
- Referencje wskazane lub inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach
- Oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
Termin składania ofert do dnia: 10.05.2024 r. do godz. 15.00
Miejsce składania ofert: Regionalne Centrum Kultury w Kołobrzegu im. Zbigniewa Herberta, ul. Solna 1, 78-100 Kołobrzeg
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub pocztą na adres: Regionalne Centrum Kultury w Kołobrzegu im. Z. Herberta, ul. Solna 1, 78-100 Kołobrzeg dopiskiem: - dotyczy naboru na stanowisko: kierownik działu animacji kultury.
Aplikacje, które wpłyną do Regionalnego Centrum Kultury po wyżej określonym terminie lub będą niekompletne nie będą rozpatrywane.