Szkoła Podstawowa nr 9 w Kołobrzegu jest placówką, w której nauczyciele zamiast stawiania stopni cyfrowych udzielają swoim uczniom informacji zwrotnej - o tym, co uczeń zrobił dobrze, a co musi poprawić i w jaki sposób.
Wdrażają dzieci oraz młodzież do samooceny, a także oceny koleżeńskiej. Pracują zgodnie z założeniami planu daltońskiego, stawiając na współpracę, samodzielność, odpowiedzialność, refleksję. Dzięki metodologii projektowej "Scrum w szkole – zwinne zarządzanie" organizują swoją pracę w małych, zwinnych zespołach.
W czwartek, 13.04.2023 r., gościli uczestników konferencji pn. "Co zamiast ocen?" zorganizowanej w Kołobrzegu przez Instytut Zwinnej Edukacji. Podzielili się wiedzą z dyrektorami szkół i przedszkoli z całej Polski. Odpowiedzieli na mnóstwo pytań oraz rozwalali niejedną wątpliwość. Goście obserwowali uczniów w procesie uczenia się bez oceniania cyfrą. Wszyscy byli pod ogromnym wrażeniem zaangażowania dzieci w pracę podczas lekcji, ich samodzielności, jak również odpowiedzialności za wykonane przez siebie zadania.
Dyrektorzy zapoznali się również ze "zwinnym zarządzaniem" szkołą poprzez wdrożenie zwinnych metod pracy pedagogów we wszystkich jej obszarach.