Świadczenie pieniężne z tytułu zapewnienia zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy
Prawo do świadczenia
Świadczenie przysługuje każdemu podmiotowi, w szczególności osobie fizycznej prowadzącej gospodarstwo domowe, która zapewni zakwaterowanie i wyżywienie obywatelom Ukrainy (o których mowa w art.1 ust.1 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa), na jego wniosek.
Kiedy świadczenie nie przysługuje
- za osobę objętą zakwaterowaniem na wskazany okres wypłacono już świadczenia,
- za okres, którego dotyczy wniosek podmiot lub osoba fizyczna otrzymał dodatkowe wynagrodzenie, w tym za wynajem,
- warunki zakwaterowania i wyżywienia zagrażają życiu lub zdrowiu ludzi,
- we wniosku o przyznanie świadczenia podano nieprawdę.
Ważne
- Ubiegający się o świadczenie pieniężne składa oświadczenie o prawdziwości danych zawartych we wniosku, pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
- Gmina może uzależnić przyznanie i wypłatę świadczenia od weryfikacji warunków zakwaterowania i wyżywienia.
- Wniosek jest rozpatrywany w terminie miesiąca od dnia jego złożenia.
Wysokość świadczenia
Wysokość świadczenia pieniężnego wynosi 40 zł za osobę dziennie.
Świadczenie jest przyznawane na podstawie wniosku, za okres faktycznego zapewniania zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy, nie dłużej niż za okres 120 dni od dnia przybycia obywatela Ukrainy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jest wypłacane z dołu.
Wnioski
Formularz wniosku o świadczenie jest dostępny w Wydziale Zarządzania Kryzysowego przy ul. Żurawiej 12 B lub w Biurze Obsługi Mieszkańca przy ul. Ratuszowej 12 oraz zamieszczony jest na stronie internetowej [ LINK ]
Gdzie złożyć wniosek?
- elektronicznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej - ePUAP (wniosek wraz z załącznikami opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego lub podpisu osobistego) [ LINK ]
- tradycyjnie (papierowo) - w godzinach pracy Urzędu Miasta Kołobrzeg w Biurze Obsługi Mieszkańca przy ul. Ratuszowej 12 lub za pośrednictwem Poczty.
Kontakt telefoniczny: + 48 94 35 51 424